tirsdag 16. august 2016

Ekebergparken to dager på rad

Den tar aldri slutt den 40-årsfeiringen min. 
 
 På lørdag fikk jeg disse flotte vasene/lyktene (fritt valg) av Marianne & co (som står der de står foreløpig).....

 ...og på søndag løste jeg inn et "gavekort" på en tur i Ekebergparken med en venninne. Det er ikke henne vi ser her ved siden av meg altså, her står jeg ved siden av et av de mange kunstverkene i parken. Dette var en gave jeg ble veldig glad for da jeg åpnet den i mars, litt fordi jeg aldri hadde vært i Ekebergparken før, men mest fordi det betød tid, samvær og opplevelser sammen med venninnen min, som jeg ikke hadde sett på lenge.

Her står jeg med østre del av Oslo i bakgrunnen. Vi fikk med oss de fleste kunstverkene, og jeg skjønte raskt at her skulle jeg tilbake med resten av familien! Vi avsluttet med god lunsj på Karlsborg spiseforretning.

 Jeg gjorde alvor av "trusselen" allerede neste dag. Det passet fint, været var bra, og alle utenom gubben var hjemme pga planleggingsdag. Vi parkerte nede ved Ekebergrestauranten, slik at vi fikk sett mange av kunstverkene på vei til det som selvfølgelig var dagens egentlige mål: EKT husdyrpark. 

Dette var et fint sted å tilbringe dagen med barna. Traktorbanen falt i smak hos de to minste!

 På gården fikk vi nærkontakt med geiter, sauer, gris, ponnier og kalver, og alle ble klappet. Til og med av meg. Høns og påfugler var der også. Vi spiste litt i kiosken. 

 Eldstemann ville også ri på ponni. Han var litt bekymret for at han var for tung for den, men det var han ikke :-). Så var det ny runde med leking og klapping, isspising, og så var vi en lang stund på den store lekeplassen utenfor gården. Spesielt karusellen der var morsom. 

 Vi tok en annen runde tilbake til bilen igjen, for å få sett en annen del av parken. 
Mellomstmann likte seg i Ekebergparken!

 Men ikke rart at de var litt slitne også. Her har eldstemann omtenksomt lagt et grønt blad over "håndverkersprekken" til minstemann før fotograferingen. 

Dette høres nok ut som en veldig idyllisk dag, og det var det, men også utfordrende da de to eldste var i tottene på hverandre hele tiden. Neste gang tar vi med oss pappa slik at han også får oppleve parken (og hjelpe til med kjeftingen). 

I dag har vi vært på Hurlumheihuset. I morgen er de to minste tilbake på barnehage/SFO, mens eldstemann har nok en dag fri før skolen begynner. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!