mandag 15. august 2016

10årsjubileum og besøk fra Hamar

Eldstemann 10 år og rundt tall!
Det ble feiret på fredag (selve dagen) med gutteselskap på Megazone, noe de syntes var kjempegøy. Jeg hadde ikke vært der før, men konseptet var veldig bra. Det er en skytelek med "laser" hvor de løper rundt i et mørkt labyrintisk lokale med vester som lyser rødt eller grønt alt etter hvilket lag de er på. 
Bildet er lånt

På lørdag hadde vi familieselskap med besøk av bestemor, niesen vår, og familien på Hamar (bortsett fra eldstejenta som har flyttet til Trondheim for å studere). 

Vi var 12 til bords! Og det er et absolutt maximum, fant jeg ut. Skal vi ha flere gjester må vi leie lokale rett og slett!

Jeg var litt sleip, og kjørte akkurat samme opplegg (meny) som jeg hadde i fjor sommer da de måtte avlyse i siste liten og Unni m/fam kom på besøk i stedet.

Forskjellen var at vi spiste innendørs, rundstykkene var rundere, og vannmelonen glemte jeg. Men vi tok den om kvelden i stedet. 

 Pølser, hamburgere, lammekoteletter med sopp denne gangen også. Potetsalaten var ganske lik, og grillsalaten også, selv om jeg hadde runde små mozzarellakuler denne gangen. 
Den falt veldig i smak!

Etter middagen gikk jeg "tur" i hagen med Marianne og fikk masse tips fra henne, bl.a. om hvordan jeg kunne ta avleggere fra naboens bærbusker. 

 Hun fant til og med ut av puteproblemet. Jeg trodde denne skulle være vanntett, men det kom vann inn i den. Jeg trodde heller ikke at den kunne åpnes, men det kunne den likevel! Jeg hadde bare ikke prøvd hardt nok. Marianne klarte å rive opp borrelåsen, og så bar vi alt sammen inn på badet hvor jeg dagen etter skrubbet grønsken av med Zalo (heldigvis ikke så mye grønske som jeg hadde fryktet)

Jordbær og is, men uten saus eller strøssel.


Eldstemann ønsket seg Dajmiskake som bursdagskake, og det fikk han. Selvsagt falt den i smak også. Vi hadde 10 lys på!
Så ble det gaveåpning og gavene falt i smak hos jubilanten. 

Etterpå kjørte gubben bestemor og niesen vår hjem, og da ville fetteren m/ nesteldste datter være med i bilen også. Så da ble jeg og Marianne igjen med våre minste, og siden gutten hennes så gjerne ville gå tur gjorde vi det. Minus eldstemann som uten lov syklet og besøkte noen istedet. Vi gikk den lille runden vi ofte pleier å gå; til lekeplassen, og så videre til to små lekeplasser til. Så kommer vi til en sti som går ned i skogen, og hvor man etter hvert kan komme ut på en lysning og videre inn på Kongeveien.  Der ville barna gå, så det gjorde vi. 


Jeg hadde ikke tatt meg tid til å skifte fra dette selskapsantrekket før vi gikk, så den som havnet på skogstur på bratte gjørmete stier med hvit kjole og hvite blondesko, det var meg. Jeg angret på at jeg ikke hadde tatt med meg mobilen slik at jeg kunne ha foreviget situasjonen. 

 Det hadde jo helt sikkert blitt slik det bildet, tror du ikke :-)

Vi gikk ikke så langt, vi snudde der stien begynner å krabbe oppover mot lysningen. 
Tilbake igjen ble det prat og Baileys i sofaen, og barna holdt seg våkne kjempelenge. Det var nok bursdagsbarnet som var trøttest. Men han var fornøyd med 10årsjubileet sitt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!