lørdag 19. desember 2015

Jul i Blåfjell

På onsdag var kalendergaven til de to eldste en teaterbillett. Definitivt den dyreste kalendergaven i år. Men med tanke på hvor lenge jeg har ønsket å ta dem med på juleforstillinger før jul, og aldri hatt anledning før nå, så var det verdt hvert øre likevel. 

Når vi først skulle på teater så ville jeg ha gode plasser, så vi havnet på 3. rad! Jul i Blåfjell spilles på Oslo Nye Teater. Gubben leverte barna til meg på jobb hvor vi hadde hatt julebord, vi var der litt før vi gikk til BurgerKing hvor barna spiste litt, og så gikk vi til teateret i nysnø og snødryss! Ordentlig julestemning!

De neste bildenee er hentet fra Oslo Nyes hjemmeside. 
 Barna satt åndeløse og så på. Ikke ett kjedelig øyeblikk! 

 Selv satt jeg og bare måpte og ristet på hodet over kulissene. At intro-kulissen hevet seg og fjellhulen kom til syne under var jo imponerende nok i seg selv, men ikke så overraskende, for Blånissene bor jo inne i fjellet!

Men da alt sammen hevet seg nok en gang og dronning Fjellroses sal med god takhøyde kom til syne datt haken min ganske langt ned, og jeg begynte virkelig å lure på hvor høyt det er under taket og hvor dypt det er under gulvet på scenen. 

Det var en stor opplevelse for barna å være på sitt første teaterbesøk, og jeg tror nok det gav mersmak. Mellomstmann ville ha en blånisselue, og det klarte jeg jo ikke si nei til. Vi gikk gjennom spikersuppa og så på de som gikk på skøyter, og at vi skulle ta toget hjem var jo bare en bonus! At gåturen fra toget og hjem til sist ble litt tøff for mellomstmann var jo forståelig - det var jo langt over leggetid da vi kom hjem!

Jeg anbefaler virkelig å ta barna med på Jul i Blåfjell - les mer her: http://oslonye.no/jul-i-blafjell-3/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!