søndag 1. november 2015

All Hallow's Eve

Så var det alle skrømts aften igjen!
I år ble det TO gresskar! Det til venstre skar jeg ut, det til høyre skar eldstemann ut.
 Rakk ikke støvtørking dette året heller....

 Nytt av året. Minstemann har laget i barnehagen. 

 Inngangspartiet et yndet sted for edderkopper. 

 Min lille drage, klar for å ta imot besøk og dele ut godteri sammen med pappaen. 

 
Tre skrømt, klare for knask eller knep. En kamerat av eldstemann, eldstemann og mellomstmann i ny spøkelsesdrakt. Min hjemmelagede var ikke god nok.... De to store gutta ville dra alene, noe jeg var litt skeptisk til, men de fikk lov til slutt. Det ble til at mellomstman og jeg gikk alene. Noe han syntes var litt kjedelig. Neste år må vi finne noen å gå sammen med.

 Det som også var litt kjedelig var at mange var bortreist og bare satte en forsyn-deg-selv skål. Det er jo morsomst når noen åpner døren!

 I år som ifjor hadde naboene vært veldig flinke til å pynte. I år gikk vi kun til de som hadde pynt og lys utenfor, fordi mange som ikke vil ha besøk glemmer å slå av utelyset. 

 Jack-o lantern. De første ble lagt av kålrot. Men da "man" kom til Amerika var det ikke så mye kålrot der, men derimot gresskar. Derfor er gresskar den mest brukte Halloween lanternen.
 Hvordan skal man komme seg frem til godteriet her da?
 To bilder til fra samme hus. Disse vil jeg si kom på en god andreplass i min private og uannonserte konkurranse "beste Halloweenpyntede hus i gata vår". 

 Men hvem kom da på førsteplass?

 Jo samme som ifjor! Jeg informerte henne jo om førsteplassen og da sa hun "Man må jo gjøre litt stas på barna som tar turen". Tenk om flere voksne hadde hatt samme innstilling på denne dagen! Her kommer flere bilder fra "vinnerhuset": 







 Og her kommer noen bilder fra andre hus vi besøkte:








 Skumle monstre i nabolaget (bekjente). Flere voksne hadde kledt seg ut som hekser etc - kjempemorsomt :-)






 Etter hvert traff vi på alle jentene i klassen til mellomstmann, som hadde Halloweenparty.

Så var det hjem til gresskarpai og Stjernekamp!
I dag blir det tur og korpskonsert. Fortsatt god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!