søndag 14. juni 2015

Variasjoner

Det fins mange måter å slappe av på, som minstemann er et eksempel på her:
 Jeg leste nettopp et intervju med Vår Staude som sa at når hun riktig skulle slappe av, så bakte hun brød, gikk tur med hunden eller klippet plenen! Jeg for min del har i det siste byttet ut min vanlige trening med hagearbeid, altså jeg gjør hagearbeid på de tidene jeg vanligvis trener på. Det er et eksperiment.

Det som overhodet ikke var avslappende, det var å renske opp ved denne hekken her. To treningsøkter brukte jeg på det. Mygg eller knott eller hva det nå er som summer rundt og stikker meg var det flust av. Men gav jeg opp og gikk inn? Nei. Og ble så fornøyd med resultatet!
 
Husker dere disse:
 

Nå har de sprunget ut i all sin prakt, og jeg har tatt vekk en del av greinene rundt, slik at de får mer plass.

Og så har jeg bundet opp peonene.

Vet ikke om jeg har gjort det "riktig" men det ser hvert fall bedre og "tryggere" ut nå. Og jeg fikk rensket vekk litt i bedet, og tatt vekk de andre vekstene her, som jeg kom frem til at måtte være ugress.
 
Men nå går vi inn en tur - lenge siden sist vinterhage-innlegg! 

Dette bildet ble litt mørkt, men her ser vi
squash-plantene. Må pottes om snart.
 
Orkideene ser riktig bra ut nå. Kun den fjerde som lar vente på seg.
 
Husker dere denne:
Planten fra min svigermor, som plutselig blomstret igjen.
 

 Her er den igjen - det kommer flere blomster!! Hvor lenge det tar før den springer ut vet jeg ikke - det tok sin tid første gang!
 
Må bare vise hvor fin Hamar-kaktusen har blitt. Nå kan man faktisk se at det er en kaktus. Den fikk sjokk av å pottes om, og trengte mye vann, men nå kommer den seg.

Og nå har endelig tomatene begynt å komme seg også. Må til med bambuspinner snart. Ikke lenge til de flytter permanent utendørs heller.
 
Og hva skjedde med denne:
Den "innesperrede" erteplanten mellomstmann hadde plantet i barnehagen

Den fikk slippe ut av CD-coveret og klatrer som bare det i denne pinnen. De andre som ligger nede i bunn er knekket, men ikke helt knekket, så det er liv i dem på en måte. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dem jeg. Ikke vet jeg hva det er heller.

Så var det denne da. Vet fremdeles ikke hva det er, men vokser gjør den.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!