søndag 5. april 2015

God påske!

Håper alle har hatt en fin påske! Vi har hatt akkurat den koselige hjemmepåsken vi håpet på - og som vi pleier å ha!
 Slik ble påsketreet seende ut i år!
Nytt av året! Eldstemann laget på SFO.
 

Også nytt av året. De to nederste tegningene av eldstemann og det øverste kunstverket har minstemann laget i barnehagen.

Denne planten kjøpte jeg til påsken i fjor, og nå blomstrer den igjen! Ny gul brikke fra Nille.

Høna og kyllingene på tv-benken, og de har stort sett fått stå i fred.

 Kyllingene på plass i stuevinduet.
 
På stuebordet. Jeg brukte tøyserviettene som hører til "påskeduken" min som småduker

I dag hadde vi vår tradisjonelle påskelunsj.

Våre venner med de fire guttene kunne ikke komme i år, da de skulle i barnedåp, men bestemor kom i går på påskeaften hvor vi koste oss med lammesteik med godt tilbehør og vin. Hun lå over hos oss, og ble med meg i kirken i dag, og spiste selvfølgelig lunsj med oss!

Hjemme igjen var det bare å sette deig til påskebrødet og koke egg - denne gang i rød konditorfarge!Påskeduken er på plass!

Også nytt av året! Disse serviettringene har eldstemann og jeg laget.

Påskebrødet med rosa egg!

Se så nydelige eggene ble!

Ute på eggjakt! De to eldste.

 Minsten måtte få litt hjelp til å finne eggene

Mellomstmann ivrig på eggjakt!
 
Påsken er et symbol på nytt liv. Her spirer tomatene mine, ved siden av påskeegg og mellomstmanns barnehage-karse.  

En blomst på grapefruktplanten! Den ene grapefruktplanten min BLOMSTRER!! Jeg er fullstendig i sjokk over dette. Et riktig påskeunder i heimen!
Nytt liv!
God påske!!
 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!