søndag 1. september 2013

JEG ER FERDIG! (med broderiet)

I den anledning tenkte jeg å lage en liten kavalkade over hvordan broderiet - mellomstmanns fødselsløper - har blitt til

Altså - jeg tok utgangspunkt i min egen, laget av min nå avdøde tante for 37 år siden

Uten å kunne noe om brodering prøvde jeg så godt jeg kunne å tegne alt sammen av på rutepapir

Broderiet er ferdig avtegnet og tilpasset mellomstmann, men med mange feil

Så var jeg på Panduro på Ski Storsenter og fikk fenomenal hjelp til å finne rette farger, nåler og lin. Det var først da jeg ble informert om at jeg måtte bruke to og to lintråder for hvert korssting, og at jeg måtte dele tråden i to, slik at jeg broderte med tre tynne tråder i stedet for seks.

De første stingene...





Gjett om den klokka var vanskelig. Grudde meg veldig til den, men klarte det til slutt, gjennom masse frustrasjon og opprekking. (han ble født 12.56, noe som for det første ble feil avtegnet, for det andre er hakket vanskeligere enn "22.30")
 
Ferdig! Ok, så ble ikke alt helt midtstilt! Det var vanskelig, med tanke på at jeg ikke hadde originalmønsteret, og heller ikke visste hvordan jeg skulle brodere da jeg tegnet det av. Linen er også hakket finere enn den som min fødselsløper ble brodert på. Jeg er likevel fornøyd med resultatet, og tror det kommer til å bli bra så snart jeg får strøket det og hengt det opp i en ramme. Da kommer det nytt blogginnlegg, selvsagt! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!