torsdag 16. mai 2013

Travel 16. mai

 
Heldigvis har jeg foreldrene mine her, slik at jeg har fått mye avlastning med minstemann i dag, for jeg hadde jo litt av hvert på programmet:
Først bake kanelsnurrer (kanel i svingane som vi sa der jeg kommer fra). Vi 1. klasseforeldre + 2. klasseforeldrene har i oppgave å bake noe til skolearrangementet 17. mai, men det kunne ikke være noe som måtte stå kaldt. Så da syntes jeg at kanelsnurrer var en god ide. 25 stk til skolen, og noen smake-snurrer (rart ord?) til oss.
 
 
Og her er de. De 25 som skolen skulle ha altså! Omtrent samtidig som jeg laget disse laget jeg også Suksesskaken:

Her er bunnen. Den ble ganske stor, antagelig fordi jeg laget den av makronfyll i stedet for knuste mandler.

Ferdig resultat. Måtte lage den gule kremen to ganger, fordi det ble het mislykket første gang. Det er jo bare andre gang jeg lager denne kaken, og første gang ble helt mislykket også!
 
Hente eldstemann uten å ha med minstemann, så var det handling sammen med far og minstemann, henting av mellomstmann uten å ha med minstemann, kjøre eldstemann til bursdag, lage middag, spise middag, ta med mellomstmann for å levere snurrer og lotterigevinst på skolen + hente eldstemann i bursdag.
 
Nå er barna i seng og jeg driver og multitasker: blogger og ser på Grand Prix samtidig!
Ca kl 19.30 gikk det et korps forbi frem og tilbake i Gulliveien! Det var fint, håper de gjør det hvert år! Da er det bare å lure på hvordan vi skal klare å handle inn til langhelga på lørdag når vi samtidig skal være i dobbel barnedåp på Hamar! Ikke alltid det står så bra til med langtidsplanleggingen min! God natt og ha en fin grunnlovsdag i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!