lørdag 18. mai 2013

17. mai 2013

 

Som vanlig passende blomster fra svigermor!

Eldstemann med ny dressjakke, klar for sitt første 17. maitog!

Mellomstmann klar for å se på tog, med henholdsvis "Lynet" og "Kongen" i hendene

Mormor betrakter minstemann i vogna.

Det ble litt venting. Så lærte vi at vi ikke trenger være like tidlig ute neste år... Morfar og bestemor har fått sitteplass....

Min "outfit" som det heter nå. Det ble ikke noen bra bilder, valgte derfor et "hodeløst" et. Dette hadde jeg også i minstemanns dåp i fjor. Neste år satser jeg på bunad, men det ble litt for tungvint i år, siden jeg fremdeles ammer.
 
Og neglelakken skal jo matche, vet du!
 

Så kom endelig toget!

Langhus skole!
 
Flott korpsmusikk
 

Og stolt eldstemann i toget!
 
17. maitog og vanlig tog møtes!
 

4. klassene hadde underholdning foran den eldste skolebygningen på Langhus

Den nest eldste skolebygningen minner litt om min gamle skole, Jåtten. Ved siden av skimtes en av de tre nest nyeste bygningene, og så er det altså en stor relativt ny bygning også. Et helt lite museum i seg selv, denne skolen!

Hjemme igjen! Frem med servietter...

...og kaker!

Gevinsten vår fra skolelotteriet! Gjett om mellomstmann ble glad for den!

Så fint og varmt vær vi fikk! Kun noen få dråper da vi var på skolen, ellers drømmevær!
 
Grillmat!
 
Synes dagen har vært veldig bra. Neste år dropper vi nok å kjøpe mat på skolen, bare lodd + vi er der så lenge program og underholdning varer, og eldstemann kan bli med på de lekene han vil. Så lenge vi har så små barn som vi har, ble det litt i overkant kaotisk å være på skolen. Kanskje vi også om noen år får med oss borgertoget i Ski. Gubben, som avleverte eldstemann på idrettsplassen, mente også at vi burde være der alle sammen neste år, da hele Langhus var samlet der og det var en god stemning.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!