søndag 7. april 2013

Forsinket god påske!

Etter en lang periode uten internett, deretter PC-krasj, er jeg nå endelig i gang med blogging igjen. Vi har ikke fått ny PC enda, men jeg bruker gubbens nettbrett, og en liten duppedings han har kjøpt slik at jeg kan legge inn bilder fra kameraet også! Snill gubbe! Og det blir selvfølgelig et veldig forsinket påskeinnlegg om hvordan vår påske har vært!
 
 
Gule kyllinger hører med!

Gult lys!

Liker litt stor påskepynt!
 

 Kyllingene på pianoet er laget av eldstemann i barnehagen eller meg selv i min barnehagetid. Mellomstmanns barnehage har ikke vært flinke til å la barna ha med seg egenlaget påskepynt hjem.
 

Denne laget jeg i barnehagen da jeg var liten. Godt jeg ikke visste at Norges Lover sier at det ikke er lov å sette solbriller på høns!
 

Å ha påsketre er en årlig tradisjon. Slik ble det seende ut i år!
 

 

 

Alle tre gutta foran peisen!
 

Mellomstmann foran laptop, akkurat som pappa!

Og gjett hvem som vil gjøre som begge storebrødrene sine?
 

Jeg kjøpte oss noen påskeroser....

Eldstemann var glad i å perle i barnehagen, fint å ta fram noe av dette til påske også
 

En annen tradisjon hos oss er å ha stor påskelunsj 1.påskedag. I år var det våre gode venner med de fire sønnene som var gjester!

Påskebrødet! Er en gresk skikk, men brødet er vanlig "norsk" fletteloff. I år ble eggene rosa (rød konditorfarge), tidligere har vi hatt grønne egg. Etterpå løp de fem eldste guttene rundt i hagen og samlet egg som påskeharen hadde lagt der!

Disse blomstene fikk vi av gjestene våre.
 
Som jeg håper det går fram av bildene har vi hatt en koselig og avslappende påske. Vi liker hjemmepåske vi! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Husk å skrive i teksten hvem du er hvis du kommenterer som Anonym!

Tusen takk for at du leser bloggen min!